Resumering 2015

publicerat i Allmänt;
Även detta ett utkast jag hittade, lite kul att dela med er :)
 
Jahapp då var det dags att bjuda er mina läsare på en kort resumering av detta fantastiska år! 
 
Vi börjar med början av året, jag var höggravid med Celine i magen samtidigt som vi renovera i den nya större lägenhet som snart vi skulle flytta in i. 
Det var jätte mycket att fixa och dona med, inte bara med renovering av nya lägenheten utan också allt nytt vi skulle köpa till lägenheten och förberedelser med köp av grejer inför när Celine skulle föddas. 
 
I mitten av februari bara några dagar strax före min födelsedag så hände något väldigt jobbigt och tungt . 16 Februari en dag då glädjen hos oss blev sorg. Andreas fick reda på att hans pappa gått bort, denna dag minns jag som igår, den obehagliga känslan kände vi på konstigt sätt redan dagen innan och på själva dagen. Vi pratade om sorg/döden kvällen innan och dagen efter fick vi de dåliga nyheterna. Denna dag var den mest jobbigaste och tuffaste dagen på detta år. Livet är bra orättvist ibland😔
 
Mitt i all sorg så väntade mycket saker, att bli färdig i lägenheten och att vi skulle bli föräldrar. Den 5 Mars flyttade vi in i lägenheten vi själv renoverat. Är så stolt över min karl som lagt ner all tid på att fixa så allt skulle bli klart innan Celine kom. Mitt i all stress och sorg använde Andreas all sin sista ork och kraft till att hinna klart, en riktig karl med stark vilja. 
 
Den 19 februari fyllde jag år. Min mamma och andreas familj åt på kina resturang, enkelt och bra. Detta var även min sista födelsedag innan vi skulle få barn. Firade alltså min 25års dag.
 
Den 29 Mars hände det bästa som någonsin kan hända, vi fick barn. Vi tog inte reda på kön innan men har alltid haft känslan av en pojke då Andreas har mycket pojkar/Män i släkten. Ack så fel jag hade, vi fick en dotter men inte vilken flicka som helst utan världens vackraste. Celine blev namnet, Passade henne perfekt. Väldigt lik sin pappa. Det vackraste som fanns att titta på var henne, lång söt liten tjej. 
 
En mindre bra grej var själva förlossningen. Kortfattat blev den väääldigt långdragen med många timmar av värkarbete och kvaddlar som gjorde skit ont och var totalt värdelösa. 
Efter 32 timmars värkarbete som bara resulterat i totalt 4 cm öppning blev det akutsnitt även det ett trauma. Celine mådde bra vilket var det absolut viktigaste men jag själv blev dålig. 5 dagar på BB vilket blev att jag visade tecken på att jag blivit utmattad. Mådde dåligt där i början men blev bättre med tiden tack vare familj, Adreas familj och min fina sambo. En förlossning som inte blev som man riktigt tänkt sig. 
 
Sommaren åkte vi vår första resa som familj till våra vänner Chantal och hennes son Léon. Super kul men dåligt väder. Då fick dom träffa lilla Celine för första gången och åh va fina presenter hon fick. 
 
Senare mot höst/vinter så kommer jag inte ihåg så mycket vi gjort. Andreas fick nytt jobb från att jobbat med Asfalt till att jobba som glasmästare på Eklunds glas med styvbrorsan Dennis. Ett jobb vardagar 07-16, perfekt för familjeliv. 
 
Vi firade Celines första jul, det firade vi hos svärmor. Det var Andreas familj och min mamma. Det var super trevligt, god mat och efterrätt. Gissa vem fick med julklappar, joo nämligen ingen annan än Celine😄 Hon fick hur mycket fint som helst😊 Pappa klädde ut sig till tomte och Celine fick några härliga små skratt😍 
 
Detta nyår ska vi fira tillsammans med dom bästa, Chantal och Léon. Det kommer bli så härligt och kul att fira in det nya härliga året tillsammans med härliga personer. 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ada:

du harr skrivit så bra aytan👍👍👍👍

Svar: Tusen tack, skrev det 2015 för två år sen🙈💕😘
Aytan Demirel

2:a kommentar, skriven , av egosworld.blogg.se:

Bra inlägg, Intressant år ni fiick där, och avslutet blev grymt bra, fantastisk nyår verkligen, det får bli repris på det!!!!

Svar: Ja ett väldigt händelserikt år med andra ord på gott och ont❤️ håller helt klart med sig, repris tack bortsett från hemresan och böter haha
Aytan Demirel

3:e kommentar, skriven , av Ch:

Hahaha JAA, Bort med hemresan å vägen , kommer vi till Gbg blir det super simpel att åka ner till er och ni till Gbg , 🙌🏾🙌🏾 Hoppas det går vägen nu 🙈🙈

Svar: Ja det hade ju vart skit smidigt! Då kunde vi ses ofta oxå😘❤️❤️ håller tummar o tår😘😘
Aytan Demirel

Kommentera inlägget här :