Fyfan säger jag bara!

publicerat i Allmänt;
 
Den ilska som nu växer i min kropp, den ilska som får mig att få rysningar i hela kroppen och den idioti som jag ej kan mig förstå på! Det skrämmer mig verkligen över de personer som valde det korkade valet att rösta på SD! För det första, min fråga är vet ni ens själva om vad det är ni ger er in på!? Det tror jag inte! Är så trött på att det enda SD:s representanterna står och berättar är om hur mycket dåligt vi invandrare tar med oss från våra länder, att kriminaliteten begås endast av invandrare, att invandrare är si och så! Istället för att bara skylla på invandrare så tycker jag att ni först och främst ska ha underlag för det ni säger öppet om i media! Är man inte beredd att få frågor då man ger sig in på debatter och inte har svar på frågor då kanske man inte ska ta och ljuga för vad deras parti står för och inte står för! Jag ska berätta en händelse för ca. 2 år sedan. Jag och min syster var nere på stan här i Västerås då SD var här och berättade vad deras parti står för. Nu ska ni verkligen få höra att de är riktiga rasister och inget annat. Vi väljer att diskutera med en representant från SD och det endå vi får höra är hur dåliga invandrare är, han utgick alltid utifrån att använda sig av en invandrare då han skulle förklara något exempel på något kriminiellt och han svarade helt öppet om att han inte tycker att vi ska ha invandrare som poliser just för att det är svenskar som ska bestämma över det land vi bor i. Detta är bara något av de han berättade för oss, men det som skrämmde mig mest är då han skulle ge ett exempel då jag ifrågesatte honom om han hade underlag för brottsstatistiken som han pratar om, han svarade med det sjukaste svaret jag någonsin hört. Han ger oss ett exempel och såhär lyder hans exempel:
Alltså tänk er ett invandrar gäng som har varit ute och festat och ser en tjej på vägen hem, en av grabbarna säger ska vi våldta henne, de andra håller med och tycker det är en bra ide och väljer att trigga upp varandra för att utföra en våldtäkt på tjejen. Till detta jämförde han det med att förklara genom att säga, hade det varit ett gäng svenska killar så hade dom sagt till killen som föreslog iden att det han säger är helt korkat och att han genast skulle sluta med sina dumma ideer, alltså han menar att svenska vet vad som är moraliskt rätt medans invandrare inte har någon moral i kroppen. Jag kunde inget annat än skratta åt honom och ge honom gensvaret att säga, detta skulle jag verkligen vilja höra er säga i media, men nej det vågar ni inte! Så detta skriver jag i den anledning för att ni som nu valt att ta och röstat på SD verkligen ska se att deras tankemönster inte är rätt och att det deras politik står för inte kommer göra världen till en bättre plats, utan tvärtom till ett helt kaos land!Rösta rätt nu i riksdagsvalet och rösta på något som vill våran värld bra saker. Peace and love!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ch:

ja, jag tycker egentligen att alla ska kunna ha rätten att rösta på vad dom vill och även avstå från att rösta om man vill det utan att andra ifrågasätter detta, val är just att rösta på den förändringen man vill se i samhället, Oavsett om jag tycker det är fel med SD så kan nån annan tycka att det är bra, men det är också drf det finns röstsystem, förstår vad du menar MEN vad jag inte förstår är dom som smygröstar på SD och kan inte ens stå för det.. hur många tror du skulle träda fram och erkänna att dom röstat på SD? typ 5 personer kanske..så som jag skrev i mitt inlägg igår, många står inte bakom deras åsikter , smygrasister överallt och det är dom som är stor fara.. det är dom som röstar på SD så fort möjligheten dyker upp.. bra inlägg dock.. vi tänker lite där men jag tycker att alla ska ha rätten att välja vad dom vill , för alla kommer aldrig tycka lika , men att inte ens stå för vilken förändring man vill se skrämmer mig mest :)

Svar: Absolut ska alla ha rösträtt alltså vi lever i ett demokratiskt land. Men jag är ärlig och säger att jag kan inte förstå att man vill rösta på något parti som är så hatiska mot folk från olika etnesiteter. Vadfan vi lever år 2014 inte 1900-talet. Varför vill man vårt samhälle sämre. Alltså jag tror inte att många av dom som röstar på SD förstår det stora allvaret i att rösta på ett sånt främlingsfientligt parti och det gör mig arg. Tror verkligen SD att sverige verkligen kommer bli bättre genom att stoppa invandringen? Jag förstår dig med, men jag blir arg, vafan vi alla är lika mycket värda och vi alla är människor. Jag blir väldigt arg på det dom säger om ex islam och om oss invandrare, man måste som jag skrev i inlägget sluta se sig själva som helt felfria. Och håller med dig om det där med smygrasister, dom får mig att bli helt galen!! Det är säkert av den anledning att dom inte vill gå ut med det till andra för att dom innerstinne någonstans vet att det är fel vad SD:s parti står för, varför vill man eller vågar man inte annars uttrycka sig. Jag tål inte folk som inte vågar stå för vad dom tycker och istället väljer att smyga runt och vara dubbelmoraler. Hahah gumman jag blev så arg och ledsen igår ang detta. Det är något jag vill kämpa emot och kommer aldrig gilla SD no matter what liksom. Jag vågar endå kritisera och säga det öppet om att jag ogillar allt med det partiet och dom som reprensenterar de partiet. Jag är inte alls rädd av att ta denna diskussion, jag står för det jag säger och tycker, jag kommer göra allt, skriva på FB och på bloggen för att visa att SD inte är något att rösta på. Puss på dig vännen, vi ses snart yeaay :D
Aytan Demirel

2:a kommentar, skriven , av Ch:

hahaha vadå, vad hände igåår? var det när du fick reda på att dom har klättrat högt i EU valet ? :) man SKA brinna för sina frågor annars behöver man inte ha några frågor, så jag tycker du har big poäng i allt du säger så missförstå mig rätt, SD är inte min idol, ganska uppenbart haha men det är just när det gäller att alla har samma rätt att lägga EN röst, det gör att det blir mer "rättvist" men dom får gärna försvinna för gott om jag fick välja fritt ,

men som vi båda håller om, det är smygrasisterna som är avskum, dom står ju inte för att dom röstar på SD, om det bara var 5personer som röstade på SD hade dom inte klättrat så högt.. 2010 skrev jag om en dag i mitt liv OM SD skulle ta över. kan skicka det , sjukt mkt ironi och vi fick gott skratt i klassen men seriös, det ligger ju nått i det.. skickar dt så ska du läsa!

Svar: Hahah jo jag förstr vad du menar. Jag avskyr dom på min FB som kommenterar ja men du vill ju ha fred varför hata så mycket, ahahahahhaah har aldrig skrattat mer åt den kommentaren, jag delar sånt i förebyggande syfte EMOT hat inte för att skapa det haha. Jag brinner för de frågor jag står för och ställer och tänker liksom fortsätta med det :D Ja skicka gärna den till mig, vill ta del av den hahahah <3 Har du bokat resa? :)
Aytan Demirel

3:e kommentar, skriven , av Ch:

oj, har missat kriget på FB, måste in och läsa då ahha,
ja, jag skickar den till dej,vete fan vaaar jag ska skicka den men kan skicka den här :D det är tyvärr förarbetet, men du kommer haja ändå, orkar inte finskriva nu,

Svar: Hahah ja in och läs fyfan dom som kommenterar och försvarar det jag skriver emot SD försvarar dom! Ja jag kommer haja heheh skicka till min mail [email protected] ;) har du bokat resa?:)
Aytan Demirel

Kommentera inlägget här :